Für TR musst du das nicht an der Konsole machen. Das kannst du auch im Spiel einstellen.
Tomb Raider 9 Allgemeine Diskussion
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Ah ok, super, vielen Dank! Das werde ich dann machen, wenn ich bald durch bin
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Man kann am Strand Gegenstände (auch ein Foto) finden, die darauf hinweisen.
Achja, jetzt weiß ich wieder. Spielsachen und so. -
Ob es mal Kinder auf der Insel gab weiss ich ja nicht, aber es muss definitiv mal ein Frachter mit einer gigantischen Ladung roter Kerzen gestrandet sein.
Wobei mir da vor allem der Typ leid tut der in den hintersten Winkel am Ende vom nirgendwo mit einer großen Kiste Kerzen rumlaufen muss um die ganzen Altare und Grabstätten neu zu bestücken. -
"Ob es mal Kinder auf der Insel gab weiss ich ja nicht, aber es muss
definitiv mal ein Frachter mit einer gigantischen Ladung roter Kerzen
gestrandet sein." -
Höhö...jaja,die roten Kerzen
@Cobra
Hm,ich kann deinen Gedankengang schon nachvollziehen! Aber dieses langsame Vorankommen wegen dem starken Wind fand ich auch ganz gelungen,weil man ja so schnell wie möglich hin zu Sam will,aber das einfach nicht geht. Bleibt nur die Frage, woher diese ganzen schießwütigen Solarii's auf einmal herkamen
Das mit den zwei Pistolen fand ich auch super! Da hat mir diese Sequenz eigtl gut gepasst, aber ein normaler Kampf wie gegen die Solarii hätte vlt etwas mehr Aufwand gemacht..iwie Laras Bewegungen nochmal neu für zwei Pistolen zu programmieren für...5Minuten Spiel? Ich fand das so gelunden und Gänsehaut pur
Was den finalen Stoß gegen Himiko angeht..jaaaa...da dachte ich auch,dass man selber vlt noch was machen wird,aber ok. Lassen wir Lara mal Lara sein und sie das machen lassen
Den Moment auf dem Schiff hingegen fand ich super! Die Musik..wie gedankenversunken sie da stand..ihr letzter Satz...das Tagebuch,das förmlich nach neuen Abenteuern gerochen hat...Gänsehaut!!! Wenn sie da schon mit geflochtenem Zopf,Hot Pan und grünem Shirt gestanden wäre, wär mir das viel zu schnell gegangen! Außerdem..wo soll sie die Klamotten auf die Schnelle aufgetrieben haben haha -
Ja, den Gedanken mit dem Typ, der die Kerzen immer wieder anzünden muß, hatte ich auch schon. Mal ganz abgesehen von dem armen Knilch, der ständig auf der Insel neue Munition verteilen muß.
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Das da nicht schon längst alles in die Luft geflogen ist.
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Ich hab soeben das Level "Forschungsbasis" mit 106 % abgeschlossen ?
Ich hab nämlich 4 von 3 Dokumenten gefunden.
Wie geht das denn ? :chinBekomm ich jetzt n Eis ?
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Geil, wie hast du das denn geschafft?
Nee, n Eis nicht, aber ein bisschen Schulterklopfen: -
Der neue Patch ist semi-toll. Der General ist jetzt "schon" ab Prestige 2 freischaltbar.^^
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Der neue Patch ist semi-toll. Der General ist jetzt "schon" ab Prestige 2 freischaltbar.^^Oh nö Ich würde eher sagen 1/4-toll
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ABER es gibt jetzt auch 99 Saveslots, d.h. man kann jetzt z.B. jedes Level einzeln speichern, um später direkt bei einer bestimmten Stelle starten zu können
Von daher ist er für mich auch auf jeden Fall semitoll
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ABER es gibt jetzt auch 99 Saveslots, d.h. man kann jetzt z.B. jedes Level einzeln speichern, um später direkt bei einer bestimmten Stelle starten zu könnenVon daher ist er für mich auch auf jeden Fall semitoll
Hat jemand von euch vielleicht einen Link zu den Patch-Notes?
Bin interessiert was da noch so drinsteckt -
Der neue Patch ist semi-toll.
um welchen Patch geht es denn?
kenn nur den 1.02 der seit etwas über einer Woche online ist.
da wurden aber keine 99Slots ausgeliefertÄnderungen:
Singleplayer- Resolved a gating issue in “Cliffside Bunker” caused when the hanging cargo on the stern of the Endurance does not react to your bow rope
- Fixed a second issue in “Cliffside Bunker” where you were unable to pull the hanging cargo due to a missing gear item awarded after the melee fight
- Addressed a rare traversal issue in ”Shipwreck Beach” (nighttime) where the second gondola was missing after a checkpoint
- Fixed infrequent issue that caused enemies to disappear when hit with a shotgun, occasionally gating progress
- Addressed uncommon gating issues during the ”Chasm Monastery’s” bridge onslaught where players are unable to progress past the wooden barrier
- Prevented the rare possibility of receiving credit for a collectible in ”Research Base” more than once
- Fixed issue which would occasionally cause infinite loading when fast traveling
- Fixed issue where ”Shipwreck Beach” would not load properly after saving and quitting near an optional tomb, causing players to fall through the world
- Fixed a rare issue where the Cinematic in “Solarii Stronghold” would not start
- Addressed a rare issue in ”Coastal Forest” where the world wouldn’t load after opening the Ancient Gate
- Addressed an issue in ”Shipwreck Beach” where the mast on the wooden ship was occasionally missing depending on the player’s path
- Resolved a gating bug in “Base Exterior” where you are unable to return via fast travel back to the Radio Tower Basecamp
- Fixed a gating issue in “Research Bunker” where the elevator would get stuck in an unintended state
- Resolved an occasional issue where large opponents would appear invincible despite the reticule changing color to red
- Prevented players in “Shipwreck Beach” from pulling the life raft over to an axe climb rock causing them to confuse the world and unable to progress the story
- Minor updates to localized fonts
- Updated Lara’s injuries later in the game to be more consistent in and out of cinematics
- Improved stability of UI
Multiplayer
- Fixed occasional crash when signing out from the multiplayer loading screen
- Addressed crash that occasionally occurred by leaving the game before the loading screen appeared
- Improvements to multiplayer match stability
- Fixed issue where canceling a title update after selecting multiplayer/Square Enix in the Main Menu results in locking out the controls
- Addressed rare crashes entering multiplayer game in progress
- Fixed bug where a user’s body would shrink if killed by death plane, electric pole, spike trap, or fire, in certain circumstances
- Improved stability of host migration during a match
- Addressed an issue where players could die with a super weapon and respawn still in possession of it
- Fixed bug with Assault Rifle tracers
- Fixed an issue where being shot with the Power Bow while jumping onto a flagpole causes the player character to become stuck in a grabbing animation
- Addressed traversal issues in “Shanty Town” map that allowed players to fall through the map
- Resolved grenades not attaching to players or exploding properly
- Addressed issues where throwable weapon triggers incorrect SFX
- Fixed voice over issues at the start of a match
- Addressed animation glitches when reviving other players
- Fixed bug where players could get stuck when walking up a slope with a Medkit
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Die sind von letzter Woche, die kenn ich schon.
Da ist auch keine Spur von Prestige 2 für "The General". -
Hier die Patch-Notes. Den Patch gibt es derzeit (?) nur für PC und Steam sollte ihn automatisch laden (130 MB)
QuoteWe have just made public a new version of the PC version of Tomb Raider, build 1.0.730.0. This patch will be applied by Steam automatically when you next start the game. If your game does not update, please restart the Steam client.
New fixes in 730.0:
• Upgraded the save slots from three to 99
• Introduced “Last Campsite Save”, which automatically saves your progress up to the last campsite you have visited
• Added stereoscopic 3D reticle
• Fixed issues with the discovery of the Unworthy campsite.
• Fixed a problem that occurred when traveling back to the Sacred Hall Basecamp after that story has been completed
• Fixed a playthrough stopper in Chasm Bridge
• Fixed a playthrough stopper that could occur when loading a saved game created in the Coastal Forest after upgrading the axe but before opening the gate
• The active selection in the main menu no longer changes due to the rotation of the menu itself
• Fixed Mouse and Aim Sensitivity slider settings getting rounded to coarser values on save
• Fixed a crash in multiplayer that could occur while migrating hosts
• Added functionality to activate and deactivate DLC multiplayer maps during matchmaking. Maps can also be manually activated and deactivated in the new ‘Match Making’ menu in the ‘Options’ menu.
• (DX11) Fixed a few self-shadowing artifacts in the beach
• (DX11) Various performance optimizations
• (DX11) Improved sunlight shadow quality
• (DX11) Lens flares now render correctly in stereoscopic 3D
• (DX11) Improved exclusive fullscreen <-> windowed transitions
• (DX11) Fixed occasional crash on startup related to stereoscopic detectionWhile we expect this patch to be an improvement for everyone, if you do have trouble with this patch and prefer to stay on the old version we made a Beta available on Steam, Build722.3, that can be used to switch back to the previous version. Please note however that you can only play multiplayer with people that share your version.
We will keep checking the feedback and are still planning further patches beyond this one to address various issues that have come out of consumer feedback since the release of the game
Zum General steht nichts, aber florian hat gestern extra nachgesehen.
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Wehe wir bekommen auf der Konsole keine weiteren Saveslots!
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Der kommt sicher auch für Konsole.
Sinnlos finde ich aber das hier
QuoteAdded functionality to activate and deactivate DLC multiplayer maps during matchmaking. Maps can also be manually activated and deactivated in the new ‘Match Making’ menu in the ‘Options’ menu.
Sowas ist natürlich seeeeeeeeeehr wichtig zu machen, da es schon soooooooo viel DLC für Pc gibt. *Ironie aus*