Posts by casscom69

    Der neue Patch ist semi-toll.


    um welchen Patch geht es denn?
    kenn nur den 1.02 der seit etwas über einer Woche online ist.
    da wurden aber keine 99Slots ausgeliefert :whistling:


    Änderungen:
    Singleplayer



    • Resolved a gating issue in “Cliffside Bunker” caused when the hanging cargo on the stern of the Endurance does not react to your bow rope
    • Fixed a second issue in “Cliffside Bunker” where you were unable to pull the hanging cargo due to a missing gear item awarded after the melee fight
    • Addressed a rare traversal issue in ”Shipwreck Beach” (nighttime) where the second gondola was missing after a checkpoint
    • Fixed infrequent issue that caused enemies to disappear when hit with a shotgun, occasionally gating progress
    • Addressed uncommon gating issues during the ”Chasm Monastery’s” bridge onslaught where players are unable to progress past the wooden barrier
    • Prevented the rare possibility of receiving credit for a collectible in ”Research Base” more than once
    • Fixed issue which would occasionally cause infinite loading when fast traveling
    • Fixed issue where ”Shipwreck Beach” would not load properly after saving and quitting near an optional tomb, causing players to fall through the world
    • Fixed a rare issue where the Cinematic in “Solarii Stronghold” would not start
    • Addressed a rare issue in ”Coastal Forest” where the world wouldn’t load after opening the Ancient Gate
    • Addressed an issue in ”Shipwreck Beach” where the mast on the wooden ship was occasionally missing depending on the player’s path
    • Resolved a gating bug in “Base Exterior” where you are unable to return via fast travel back to the Radio Tower Basecamp
    • Fixed a gating issue in “Research Bunker” where the elevator would get stuck in an unintended state
    • Resolved an occasional issue where large opponents would appear invincible despite the reticule changing color to red
    • Prevented players in “Shipwreck Beach” from pulling the life raft over to an axe climb rock causing them to confuse the world and unable to progress the story
    • Minor updates to localized fonts
    • Updated Lara’s injuries later in the game to be more consistent in and out of cinematics
    • Improved stability of UI

    Multiplayer



    • Fixed occasional crash when signing out from the multiplayer loading screen
    • Addressed crash that occasionally occurred by leaving the game before the loading screen appeared
    • Improvements to multiplayer match stability
    • Fixed issue where canceling a title update after selecting multiplayer/Square Enix in the Main Menu results in locking out the controls
    • Addressed rare crashes entering multiplayer game in progress
    • Fixed bug where a user’s body would shrink if killed by death plane, electric pole, spike trap, or fire, in certain circumstances
    • Improved stability of host migration during a match
    • Addressed an issue where players could die with a super weapon and respawn still in possession of it
    • Fixed bug with Assault Rifle tracers
    • Fixed an issue where being shot with the Power Bow while jumping onto a flagpole causes the player character to become stuck in a grabbing animation
    • Addressed traversal issues in “Shanty Town” map that allowed players to fall through the map
    • Resolved grenades not attaching to players or exploding properly
    • Addressed issues where throwable weapon triggers incorrect SFX
    • Fixed voice over issues at the start of a match
    • Addressed animation glitches when reviving other players
    • Fixed bug where players could get stuck when walking up a slope with a Medkit

    Die Konsole liegt normalerweise in einer Kiste zusammen mit den ganzen alten Spielen unterm Bett im Schlafzimmer und wird nur ab und an mal reanimiert.
    Reanimieren heißt aber auch: PS1 steht tage-/wochenlang im Wohnzimmer auf dem Boden (Rack ist voll) :weird , LCD muss neu verkabelt werden, ein gerade nicht benötigtes Gerät muss aus der Netzleiste, usw.
    Diesen ganzen Aufwand möchte ich mir sparen
    Dass das Spiel auf einem 46" LCD eher beschieden aussieht und ich jedes Pixel zählen kann, ist mir durchaus bewußt, tut dem Gameplay (für mich immer noch das wichtigste :thumbsup ) aber keinen Abbruch.
    Hauptsache, die PS3-Umsetzungen laufen fehlerfrei.

    Hallo,


    bitte nicht gleich steinigen, wenn es einen ähnlichen Thread bereits gibt (habe keinen gefunden :whistling: ) oder ich mich im Unterforum vertan habe:
    Spielt jemand auf der PS3 die alten Teile der Reihe, die es mittlerweile im Store für kleines Geld zu kaufen gibt?
    Wie sehen die Erfahrungen aus: Bugs, Freezes, Gameplay,...
    Irgendwelche Nachteile ggü. der Originalversion?
    Wäre ein Grund, meine PS1 endgültg in Rente zu schicken...


    Danke und Gruß

    Hallo in die Runde,


    wollte mich mal kurz vorstellen:
    ich heiße Sascha, bin Mitte 40, verheiratet, hab eine Tochter (zickige 13) und verdiene meinen Lebensunterhalt als leitender Angestellter in einer IT.
    Videospiele im allgemeinen begeistern mich schon seit den Anfängen:
    "Telespiele" Ende der 70er, dann Atari VCS2600, C64, Amiga und nach "kurzer" Pause
    Wiedereinstieg mit einer PS1. Darauf folgten natürlich PS2 und PS3.
    Dazu kamen noch irgendwann eine WII (natürlich "nur" für die Kleine... :whistling: ) und ein paar Handhelds.
    Meine Frau (seit >20 Jahren zusammen) konnte ich auch schon vor geraumer Zeit infizieren.
    Außer TR spielen wir z.B. gerne uncharted und Resident Evil (leider ab Teil 5 sehr shooterlastig :( ).


    Ansonsten interessiere ich mich für Hifi und betreibe aktiv Lauf- und Radsport (MTB & Straße)


    Wenn ihr noch was wissen wollt, einfach fragen...


    Gruß
    Sascha